آموزشی

به وبلاگ دبستان پسرانه صادقیه خوش آمدید

فلسفه آموزش و تدریس

فلسفه آموزش و تدریس

همه جوامع انسانی گذشته و حال، علاقه ویژه ای به آموزش داشته اند و برخی محققان گفته اند تعلیم (که یکی از فعالیت های آموزشی است) دومین حرفه کُهن است. همه جوامع برای پشتیبانی از فعالیت ها و نهادهای آموزشی منابع کافی اختصاص نمی دهند، اما دست کم به نقش محوری آنها معترفند که دلایلش هم معلوم است، چون اولاً معلوم است بچه ها وقتی به دنیا می آیند بی سواد و بی دانش هستند و از هنجارها و دستاوردهای فرهنگی جمع یا جامعه ای که از آن سر در آورده اند هیچ نمی دانند؛ اما به کمک آموزگاران، معلمان غیرحرفه ایشان در خانواده و محیط پیرامونشان (و نیز به کمک منابع آموزشی ای که رسانه ها و اکنون اینترنت فراهم کرده)، ظرف چند سال می توانند بخوانند، بنویسند، حساب کنند و (دست کم در بیشتر موارد) به گونه ای فرهنگ پسند رفتار کنند. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 21:3  توسط شهریاری  | 

آموزش و پرورش و رسالت تربیت شهروندی

آموزش و پرورش و رسالت تربیت شهروندی

آموزش و پرورش در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه بشمار می رود. چرا که در پرتو آموزش است که انسانها متحول می شوند. برپایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

انسان باید ارزش پیدا کند و تربیت او مبنای توسعه قرار گیرد. چون هدف از آموزش و سرمایه گذاری آموزشی کشف و توسعه ی منابع انسانی در جهت تعالی بخشی ارزشها و استعدادها و بهینه کردن آن است چون محور اصلاحات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در کلیه ممالک توسعه یافته، انسان بوده می باشد... آموزش مهمترین رکن برنامه ریزی جامعه است وکلیدی ترین عنصر در توسعه یک جامعه مردم آن جامعه هستند که باید از فرهنگ، آگاهی و مهارتهای گوناگون برخوردار باشند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:58  توسط شهریاری  | 

هماهنگی و روابط انسانی درمدارس

هماهنگی و روابط انسانی درمدارس

 ● مقدمه

آنچه در حیات انسانی حائز اهمیت است نیاز به همزیستی با یکدیگر و روابط انسانی است . روابط انسانی موهبتی است که در انسان به ودیعه گذاشته شده تا بتوانند یکدیگر را درک کنند و با هم زندگی کنند . روابط انسانی سرمنشأ رفع همه نیازهای انسانی است . در سایه ی روابط انسانی روان انسان ، تلطیف می یابد ، استعدادش می شکفد و به بار می نشیند .

تعلیم ، تغییر در رفتار است و مدرسه جولانگاه تغییر و تبدیل است . پایه و اساس تغییر هم عشق و محبت است که در روابط انسانی محقق می گردد . تا مدیر با معلم ، مدیر با دانش آموز ، مدیر با اولیاء و … رابطه برقرار نکند چگونه می تواند احساسات و عواطف خود را بدانها منتقل کند و موجب تغییر گردد ؟



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:56  توسط شهریاری  | 

زیاد فکر کردن ممکن است یک نوع بیماری باشد.

زیاد فکر کردن ممکن است یک نوع بیماری باشد.

در تازه‌ترین آزمایش عصب‌شناسان مشخص شده است آن‌هایی که بیشتر به حقانیت خود در مورد یک موضوع خاص فکر می‌کنند، هرچند سلول‌های بیشتری در لوب‌های پیشانی مغز دارند، اما معمولا دچار ضعف حافظه فعال هستند.

افرادی که بیش‌تر در مورد موضوعی فکر می‌کنند، دارای سلول‌های بیش‌تری در لوب‌های پیشانی مغز هستند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:54  توسط شهریاری  | 

چگونه کودکان باهوش تربیت کنیم؟

چگونه کودکان باهوش تربیت کنیم؟

همه انسان‌ها دوست دارند کودکانی باهوش داشته باشند. هوش علاوه بر زمینه ژنتیک، تا حدی هم اکتسابی است و در طول زندگی و به نسبت شرایط محیطی از آغاز تولد تا بزرگسالی و براساس آموزش‌های فرد در او شکل می‌گیرد. 

 در واقع با این که هوش انسان، هم ارثی و هم اکتسابی است یا به عبارتی هوش پدیده‌ای ژنتیک و استعدادی خدادادی است، توانایی‌های ذهنی افراد در طی دوران زندگی و از دوران کودکی آنها کم‌کم شکل می‌گیرد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:52  توسط شهریاری  | 

در عصر جدید مدارس چه چیزهایی به دانش آموزان می آموزند؟

در عصر جدید مدارس چه چیزهایی به دانش آموزان می آموزند؟

آموزش و پرورش در همه کشورهای جهان مسئله بزرگی برای دولت ها است. حتی پیشرفته ترین نظام های آموزش و پرورش جهان مدام تئوری های جدیدی ارایه می دهند و می کوشند با ایجاد تغییرات لازم در نظام آموزش و پرورش خود، برای رویارویی با شرایط عصر جدید آماده شوند. یکی از پیشروترین کشورها در این زمینه انگلیس است. انگلیسی ها به صرف هزینه های زیاد برای تغییرات دایم در نظام آموزشیشان مشهورند. با این همه آنها همیشه از نظام آموزشی خود ناراضیند و در نتیجه این تغییرات را به طور دایم اعمال می کنند. به عنوان مثال آخرین نظریه آنها این است که باید از سن دو سالگی آموزش جدی را به کودکان آغاز کرد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:50  توسط شهریاری  | 

قدرت ذهن ناخودآگاه برای فهم بهتر

قدرت ذهن ناخودآگاه برای فهم بهتر

یکی از بهترین راه‌های تقویت توانایی یادگیری و بالا بردن نمراتتان این است که راه و روش کار کردن با قدرت ذهن ناخودآگاهتان را یاد بگیرید.

فرایند فکر کردن ناخودآگاه است و ما آگاهانه از نتایج آن باخبر می‌شویم. همه تغییرات در ناخودآگاه ما صورت می‌گیرد. زمانی که آمادگیش را داشته باشیم، با آگاهی از آن تغییر باخبر می‌شویم.

اما این یعنی چه؟ اگر علاقمندید بدانید این چه مفهومی دارد، مقاله را با ما دنبال کنید…


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:48  توسط شهریاری  | 

بررسی نقش انگیزش در تعلیم و تربیت دانش آموزان

بررسی نقش انگیزش در تعلیم و تربیت دانش آموزان

دنیای پرهیجان یادگیری

 چرا بعضی دانش آموزان ، مشتاقانه به تکالیف آموزشگاهی روی می آورند و در انجام دادن تکالیف آموزشگاهی از خود سختکوشی نشان می دهند، حال آن که بعضی دیگر، از تکالیف آموزشگاهی اجتناب می کنند و از روی بی علاقگی به انجام دادن آنها مبادرت می ورزند؟ چرا بعضی دانش آموزان از یادگیری در مدرسه و خارج از مدرسه لذت می برند و به پیشرفتشان افتخار می کنند، حال آن که بعضی دیگر، نسبت به یادیگری آموزشگاهی دلواپس و ناشادند؟ اینها پرسش های انگیزشی اند و برای یادگیری آموزشگاهی دانش آموزان اشارات مهم در بر دارند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 20:44  توسط شهریاری  | 

نمی خواهم به مدرسه بروم

نمی خواهم به مدرسه بروم

 

والدین ، هیچ گاه اطمینان ندارند که آیا به اجبار کودک را به مدرسه فرستادن کار درستی است یا نه؟ آنها به طور دقیق نمی دانند که آیا کودک ، واقعا احساس ضعف و بیماری کرده یا مثل بسیاری از کودکان که گاهی دلشان نمی خواهد به مدرسه بروند بهانه گیری می کند. در خانه هایی که مدرسه رفتن کودکشان به صورت مشکل در آمده صبحهای زود، مالامال از اشک و دعوا و سر و صداست. بعضی از کودکان صبح که از خواب بیدار می شوند، می گویند که به مدرسه نمی رویم و تعداد دیگرشان تمارض به دل درد و سردرد می کنند، یا با آه و ناله اعلام می کنند که حالشان خوب نیست. مهم نیست فرزندتان چگونه حالت اضطراب و نارضایتی خود را نشان می دهد، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که شما با دلداری دادن ، اعتماد به نفس او را تقویت کنید؛ اما گاهی اوقات باید علایم فیزیکی را که باعث نشانه های بیماری فرزندتان می شود نادیده بگیرید و بهترین راه اصرار به اصل موضوع است که او باید به مدرسه برود. به نظر یکی از کارشناسان در این مواقع بهتر است بگویید: «عزیزم تو یک درجه هم تب نداری و چشمانت سرحال و شاداب است. مامان و بابا امروز کارهای مهمی دارند که باید انجام دهند. پس بهتر است به مدرسه بروی تا ما هم به کارهایمان برسیم.» با وجود این ، اگر به فرزندتان به دلیل این که واقعا بیمار است ، اجازه مدرسه رفتن را ندادید، او را مطمئن سازید که روز خوبی در خانه نخواهد داشت. او را در رختخوابش بخوابانید و در ساعات بعدی روز هم ، حتی اگر گفت حالش بهتر است ، اجازه بازی ندهید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 15:5  توسط شهریاری  | 

آموزگاری؛ شغلی پرا سترس

آموزگاری؛ شغلی پرا سترس

واقعیت این است که استرس همیشه برای انسان مضر نیست. در واقع خیلی ها معتقدند انسان برای حفظ سلامت خود تا حدودی به استرس نیاز دارد. وقتی استرس به شکل انگیزه ای مثبت کار می کند، سودمند به حساب می آید، اما اگر از این حد مطلوب فراتر برود، استرس ضررش از فایده اش بیشتر می شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 15:1  توسط شهریاری  | 

دانش آموز زرنگ/دانش آموز تنبل

همیشه برای والدین سؤال برانگیز بوده است که چرا برخی از دانش آموزان در یادگیری دروس موفق هستند و بهترین نمره ها را کسب می کنند.

خوب و موفق بودن دانش آموز نه تصادفی است و نه ربطی بین معلم و دانش آموز دارد. رمز موفقیت این دانش آموزان، پشتکارداشتن در امر یادگیری و رعایت کردن رفتارها و عادات سودبخشی است که به آنها کمک می کند تا در تحصیل هرچه بیشتر موفق شوند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 14:52  توسط شهریاری  | 

فعالیتهای خارج از مدرسه در علوم تجربی اوّل ابتدایی

هدف اصلي و عمده در طراحي فعاليتهاي دانش آموزان پايه ي اوّل ابتدايي در درس علوم تجربي ، پرورش مهارت مشاهده در آنهاست . اگر معلم پايه ي اوّل موفق شود دانش آموزان را به حداكثر استفاده از حواس خود در جمع آوري اطلاعات از محيط اطراف توانا سازد در كار خود موفق است . پيشنهاد مي شود در طراحي فعاليت هاي خارج از مدرسه براي دانش آموزان در اين پايه ، اين هدف اصلي فراموش نشود و فعاليتهايي طراحي شود كه حداقل قسمتي از آن ، دانش آموز را به استفاده از حواس خود وادار كند . اكنون نظر همكاران محترم و تلاشگر را به چند نمونه از اين فعاليتها جلب مي كنيم :


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم بهمن 1390ساعت 21:22  توسط شهریاری  | 

نمونه هایی از ارزشیابی عملکردی علوم تجربی اول ابتدایی

  – مشاهده

مواد و وسایل لازم : برگه ی مشاهده ،6 جفت دکمه ( کلاً 12 عدد ) ، کیسه ی نایلون ( دکمه ها بهتر است 6 جفت متفاوت باشند ، مثلاً 2 دکمه ی قرمز با دو سوراخ ریز ، دو دکمه ی قرمز کوچک با 4 سوراخ ریز ، دو دکمه ی بزرگ قرمز با دو سوراخ ، دو دکمه ی بزرگ قرمز با چهار سوراخ ، دو دکمه ی آبی با دو سوراخ ریز و دو دکمه ی آبی بزرگ با 4 سوراخ ریز )


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم بهمن 1390ساعت 21:21  توسط شهریاری  | 

برنامه ریزی آموزشی ودرسی

برنامه ریزی آموزشی ودرسی

منبع: : مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی
تالیف : دکتر علی تقی پور ظهیر

   مفاهیم ونظریات

   مفهوم برنامه ریزی

 طراحی ونقشه کشیدن برای نیل به هدفها را برنامه ریزی گویند ، نهایت اینکه بعضی برنامه ها        واقع بینانه طراحی می شوند و بعضی دیگر حالت آرزویی وخیالی دارند .

" برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به احسن وجه ( یا مناسب ترین صورت ) ، ازمنابع موجود ( ممکن الوجود ) برای نیل به هدفهای مطلوب استفاده کرد . "


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم بهمن 1390ساعت 21:7  توسط شهریاری  | 

طراحی آموزشی درس ریاضی دوم ابتدایی

جشنواره الگوی مناسب تدریس

  مرحله استانی

داودمعنوی ( منطقه هیر)

خرداد ۱۳۸۹ 

موضوع درس: تفریق باانتقال

مدت تدریس: ۲۰دقیقه

کلاس دوم ابتدایی

تدریس کننده : داودمعنوی

سمت : مدیردبستان

خرداد ۱۳۸۹ 

اهداف کلی درس

دانش آموزان درپایان این درس:

۱-بامفهوم ارزش مکانی اعدادآشنامی شوند.

۲- بابازکردن دسته ی ده تایی به ده یکی آشنامی شوند.

۳- دانش آموزان دربرابربودن عدد۲۷ با۱۷یکی و۱ده تایی آشنامی شوند.

۴- بانحوه ی افرازعددبزرگ ازعددکوچک درعدددورقمی آشنامی شوند.

۵- بامفهوم تفریق باانتقال آشنامی شوند. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم بهمن 1390ساعت 21:2  توسط شهریاری  | 

شیوه های مدیریت کلاس و مهارتهای ارتباط با دانش آموزان

شیوه های مدیریت کلاس و مهارتهای ارتباط با دانش آموزان  

 چکیده  

کلاس درس به عنوان یک گروه یا نظام اجتماعی دارای همه ویژگی های سیستم های اجتماعی است که مورد توجه صاحب نظران علوم رفتاری قرار دارد . مدیریت کلاس بر عهده معلم است که قبل از آموزش یا هر گونه اقدام تربیتی و رفتاری باید کلاس درس را جهت تحقق اهداف ، مدیریت نماید . مدیریت کلاس درس چون سایر مدیریت ها مستلزم کارکردهایی چون طراحی و سازماندهی ، هماهنگی و رهبری ، کنترل و نظارت و ارزشیابی است که بدلیل در هم تنیدگی، این کارکردها از یکدیگر تفکیک پذیر نیستند . امروزه ، از مهم ترین چالش های یک معلم در کلاس ، ارتباط مؤثر و صحیح با فراگیران است از طرف دیگر ارتباط معنا دار ، کلید اجرای موفقیت آمیز بسیاری از شیوه های مدیریت در کلاس می باشد . ارتباط عامل اصلی یادگیری است که شاخص های متعددی را در بر می‌گیرد .اهمیت ارتباط در کلاس درس آنقدر زیاد است که بعضی از صاحبنظران معتقدند ارتباط و اداره و کنترل یک کلاس درس لازم و ملزوم یکدیگرند . در برقراری ارتباط با دانش آموزان در کلاس ، معلم با موانع و عوامل زیادی  روبروست . که آگاهی و تسلط معلم بر این موارد و مهارت های ارتباطی در جهت تحقق اهداف آموزشی امری اجتناب نا پذیر است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم بهمن 1390ساعت 20:59  توسط شهریاری  | 

با فرزند نوجوان خود، چگونه رفتار می‌کنید؟

توجه کنیم که کودک دیروز شما، اینک بزرگ و جوان شده از خردسالی و ناتوانی بدر آمده و از سوی خدای متعال لایق و توانا و مکلف شناخته شده است و خدای متعال او را به‌عنوان یک انسان مکلف و مستقل پذیرفته و او را مورد خطاب قرار داده است. اعضاء خانواده و جامعه نیز باید شخصیت و لیاقت او را بپذیرند و وزارت او را در زندگی ...

 

 

 

 

 

 

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:54  توسط شهریاری  | 

چگونه با فرزند خود گفتگو کنيم؟

هر هنر و علمی کتابهای تخصصی و مخصوص به خود می خواهد  پس کتابی بايد در اختيار والدين قرار بگيرد که بياموزند به گفتار فرزندانشان گوش دهند و به گونه ای صحبت کنند که فرزندانشان آنان را درک نمايند. در اين کتاب نويسنده زندگی خود را به تصوير کشيده است. و در مورد تجربيات خود نوشته و داستانهای بسياری را که توسط والدين در طول 6 سال نقل شده اند را تاليف کرده است.

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد




ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:50  توسط شهریاری  | 

اسباب بازی های مناسب برای کودکان پیش دبستانی

بازی و اسباب بازی برای کودکان بسیار مهم می باشد. به طوری که آنها بیشترین ساعات بیداری خود را به بازی و فعالیت می پردازند. کودکان زمان بازی را بسیار دوست داشته و این زمان را  بر هر چیز دیگری مقدم می دارند. انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است. به طوری که بهترین و مناسب ترین اسباب بازی برای کودکان به ویژه در سنین پیش دبستانی، اسباب بازی های آموزشی است. چرا که این گروه از اسباب بازی ها موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه یادگیری در کودک می گردد و او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می سازد. علاوه بر اینها، اسباب بازی باید از ایمنی و کیفیت لازم برخوردار باشد. به اعتقاد انجمن جهانی تعلیم و تربیت دوران کودکی ( ACEI )[1]، اگر اسباب بازی های کودکان به دقت انتخاب شوند، موجب ارتقای کیفیت بازی و رشد کودک می گردند. اسباب بازی های آموزشی، نقش بسزایی در رشد کودکان پیش دبستانی ایفا می نمایند. آنها موجب بالا رفتن هوش، مهارتهای اجتماعی و همچنین رفتارهای احساسی کودکان می گردند. اینگونه اسباب بازی ها طراحی شده اند تا دید وسیع تری در گروه های سنی مختلف ایجاد نمایند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:44  توسط شهریاری  | 

سخن آموزی در کودکان

به جای قصه خواندن برای کودکتان، با او حرف بزنید

به کودکان خود اجازه دهید افکار درون ذهنشان را بیرون بریزند

حتی اگر در حد چند کلمه بی‌معنی است

یکی از مهمترین دغدغه های والدین، جهت تربیت صحیح فرزندشان، آموزش مهارت های زبانی به آنان است. مهارت استفاده از زبان که مهمترین وسیله ارتباط با دیگران و همچنین کشف دنیای پیرامون است و امروزه بیش از هر زمان دیگری از آن به عنوان عاملی مهم در موفقیت افراد نام برده می شود، باید از همان بدو تولد به کودکان توسط والدین آموزش داده شده و تقویت گردد. برای این منظور در ادامه به ارائه چند راهکار مناسب در زمینه فوق می پردازیم.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:40  توسط شهریاری  | 

حسادت

حسادت امری است طبیعی که حتی در بین کودکان نیز بسیار نمود پیدا می کند. به خصوص هنگامی که والدین صاحب فرزند دوم می شوند، این حسادت در فرزند اول که تاکنون بر پدر و مادر خود حکمرانی می کرده و تمام توجهات به سمت او بوده است، خود را بیشتر از هر زمان دیگری نشان می دهد. کودک از یک طرف از اینکه موجود کوچک عروسک مانندی تحت عنوان خواهر یا برادر به جمع خانوادگی شان اضافه شده است احساس خوشحالی می کند؛

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:36  توسط شهریاری  | 

روانشناسی کودک

کودکان وقتی با سرزنش و انتقاد زندگی می کنند می آموزند بی اعتماد به خود باشند. وقتی با خشونت زندگی می کنند می آموزند که جنگجو باشند. وقتی با ترس زندگی می کنند می آموزند که بُزدل باشند. وقتی با ترحم زندگی می کنند می آموزند که به خود احساس ترحم داشته باشند. وقتی با تمسخر زندگی می کنند می آموزند که خجالتی باشند. وقتی با حسادت زندگی می کنند می آموزند که در خود احساس گناه داشته باشند. اما اگر با شکیبایی زندگی کنند بردباری را می آموزند. اگر با تشویق زندگی کنند اعتماد و اطمینان را می آموزند. اگر با پاداش زندگی کنند با استعداد بودن و پذیرندگی را می آموزند. اگر با تصدیق شدن زندگی کنند عشق را می آموزند. اگر با توافق زندگی کنند دوست داشتن خود را می آموزند. اگر با تایید زندگی کنند با هدف زندگی کردن را می آموزند. اگر با صداقت زندگی کنند حقیقت را می آموزند. اگر با انصاف زندگی کنند دفاع از حقوق را می آموزند. اگر با اطمینان زندگی کنند اعتماد به خود و اعتماد به دیگران را می آموزند. اگر با دوستی و محبت زندگی کنند زندگی در دنیای امن را می آموزند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:33  توسط شهریاری  | 

همه کودکان خلاقند، تنها کافی است باور کنیم

خلاقیت یک نیروی ذاتی است که در همه افراد وجود دارد و راه­های بی­شماری برای پرورش آن به ویژه از دوران کودکی وجود دارد. چرا که به قول «گاردنر» تصور و تخیلی که در اوایل دوران کودکی شکل می‌گیرد، مبنای خلاقیت در دوران بلوغ است. بنابراین به شما پدر و مادران عزیزی که خواهان آن هستید تا فرزندانی خلاق، مبتکر، نوآور و در نهایت، کارآفرین داشته باشید، توصیه می­کنم به نکات زیر جهت تربیت درست کودک دلبندتان توجه نمایید:

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 12:32  توسط شهریاری  | 

طرح درس ورزش و تربیت بدنی

تو این پست می خواهم یک نمونه طرح درس با موضوع ورزش و تربیت بدنی قرار بدهم، امیدوارم نظر شما همکاران عزیز را جلب کند. 

 برای دیدن طرح درس به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390ساعت 22:43  توسط شهریاری  | 

نوشتن انشاهای خلاق

نوشتن انشاهای خلاق

انشاء به معنی ایجاد کردن،پرورش دادن،ابداع و خلق کردن است و آنچه را که امروزه فن انشاء گفته میشود از نخستین معنای آن(ایجاد)گرفته شده است. انشاء به معنی نظم دادن به فکر به معنی ایجاد کلام و سخن و نگارش آن است.
معادل فارسی انشاء دبیری است که به معنی منشیگری و کتابت میباشد.در اصطلاح ادبیات انشاء عبارت از نگارش جملات و عباراتی است که افکار نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند که خواننده آنها را به سهولت بفهمد و برایش خوشایند و مطلوب باشد.


هدفهای آموزش انشا

1)دانش‌آموزان بتوانند آنچه را که می‌اندیشند و می‌خوانند به دیگری بگویند و بنویسند.

2)دانش‌آموزانی که تخیل قوی و استعدادی بیشتر در نویسندگی دارند بشناسیم و در مسیری صحیح هدایت کنیم.

3)پرورش قوه استدلال،تفکر و دقت دانش‌آموزان و وادار کردن آنها به درست دیدن و شنیدن،سپس دیده و شنیده خود را به طرز ساده و روشن بیان کردن و نوشتن است.

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390ساعت 22:34  توسط شهریاری  | 

ریاضی، شعر و هنر- دوره ابتدایی

ریاضی، شعر و هنر- دوره ابتدایی

مقدمه:

هدف از آموزش ریاضی در دوره ابتدایی، علاوه بر آموزش مفاهیم ریاضی و و محاسبات، پرورش توانایی‌های ذهنی دانش‌آموز و ایجاد نظم فکری در اوست؛ بنابراین، به هیچ وجه نباید دانش‌آموز را به حفظ کردن قواعد ریاضی، بدون درک آن‌ها، واداشت. برای حصول نتیجه مطلوب،کتاب و شیوه آموزش آن باید بر مبنای، فعالیت دانش‌آموز تنظیم شود تا دانش‌آموز بتواند در جریان فعالیت، خود مفاهیم را فرا بگیرد، قواعد را کشف کند، در حد مناسبی به فکر کردن هدایت شود و  بتواند آن چه را فراگرفته است، در حل مسائل پیرامونش به کار گیرد. بسیاری از افراد از همان دوران ابتدایی از ریاضی می‌ترسیدند و می‌ترسند بیشتر اوقات ریاضی راضرب و شتم و بی‌میلی و ترس یاد می‌گرفتند و می‌گیرند و هیچگاه  به این سوال پاسخ داده نشده که چرا ریاضی برای بچه‌ها مقوله‌ای سنگین و غول‌آسا جلوه داده              شده براستی دلیل آن چیست؟

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390ساعت 22:26  توسط شهریاری  | 

اصول و روش های آموزش مفاهیم دینی به کودکان

اصول و روش های آموزش مفاهیم دینی به کودکان

مقدّمه

در رابطه با چگونگی آموزش مفاهیم دینی به کودکان اختلاف نظرهایی وجود دارد. گروهی معتقدند پیش از بلوغ نباید به کودک آموزش دینی داد و گروهی عکس این نظر را معتقدند. از نظر اسلام، به ویژه براساس سیره و رهنمودهای معصومان علیهم السلام ، آموزش مفاهیم دینی از هنگام تولد شروع می شود و آموزش در دوره کودکی پایه و اساس در دوره های دیگر است.(2) از طرفی، آموزش صحیح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی کودک مطلوب نیست و ممکن است کودک را نسبت به یادگیری دلسرد و یا در یادگیری او اختلال ایجاد نماید. از این رو، آموزش مفاهیم دینی به کودکان گرچه امری بسیار مقدس و والا است، اما موفقیت درآن، در گرو آگاهی و شناخت اصول و روش های آموزشی متناسب با آن است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390ساعت 22:19  توسط شهریاری  | 

طبقه بندی وتفکیک کتاب های فارسی

طبقه بندی وتفکیک کتاب های فارسی


      ازآنجا که مهارت های زبانی دارای دوماهیت شفاهی و کتبی است، لذا به منظور بهبود روند یاددهی ویادگیری آموزش زبان فارسی،برای اولین بار درتاریخ زبان آموزی ایران، کتاب های فارسی ابتدایی دردونسخه تفکیک وتدوین شده است. درتدوین وسازمان دهی این کتاب ها، هم به ماهیت درس وهم به شرایط سنی ونیازهای مخاطبان توجه گردیده است. کتاب های فارسی ابتدایی را درمقایسه با شرایط قبلی می توان در دو بخش بررسی نمود:

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم بهمن 1390ساعت 22:37  توسط شهریاری  | 

نمونه طرح درس بخوانیم دوم ابتدایی

نمونه طرح درس بخوانیم دوم ابتدایی

برای مشاهده طرح درس بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم بهمن 1390ساعت 22:35  توسط شهریاری  | 

اشعارتشویقی کلاس اول 2

سری جدید اشعار تشویقی مخصوص دانش آموزان پایه ی حساس و سرنوشت ساز اوّل ابتدایی ، جهت اطلاع و هرگونه استفاده ی مقتضی تقدیم می گردد . با این امید که همه با هم در باروری و شکوفایی و اعتلای هرچه بهینه ی نوگلان زیبای پایه اوّلی ، بیش از پیش کوشا باشیم .

 

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و دوم بهمن 1390ساعت 20:7  توسط شهریاری  | 

مطالب قدیمی‌تر